Light + Building 2022: LEDVANCE presenteert oplossingen voor energie-efficiëntie en slimme verlichting

Op Light + Building presenteren meer dan 1500 exposanten van 2 tot 6 oktober in Frankfurt am Main hun innovaties op het gebied van verlichting, elektrotechniek en huis- en gebouwautomatisering. Op stand D10 in hal 3.0 toont LEDVANCE nieuwe verlichtingsoplossingen. Deze omvatten de nieuwste generatie IndiviLED, een modulair en duurzaam LED armatuur met vervangbare componenten voor eenvoudig onderhoud, dimbare LED buizen voor DALI 2.0 en het VIVARES lichtmanagementsysteem, dat in de Zigbee versie het BIOLUX Human Centric Lighting systeem
integreert.

Het Biolux verlichtingssysteem wordt in 2022 geïntegreerd net het Vivares Zigbee lichtmanagementsysteem, met in 2023 een nieuwe generatie IndiviLED armaturen als onderdeel van de EVERLOOP fa

Bj Light + Building ligt de focus vooral op duurzame verlichtingsconcepten die het potentieel van genetwerkte, sensorgestuurde lichtmanagementsystemen gebruiken om energie te besparen.

"Meer dan bijna elke andere aanbieder op de markt maakt het ons in eerste instantie niet uit of we een lamp of een armatuur verkopen. Het belangrijkste is dat het precies de juiste oplossing is voor de eindklant," zegt Dr. Oliver Vogler, Managing Director Western Europe bij LEDVANCE. "Het EU-brede verbod op de productie van fluorescentielampen en halogeenlampen, tot september 2023 betekent een keerpunt voor de hele verlichtingsindustrie. De fluorescentielamp wordt vanaf volgend jaar als 'inefficiënt' beschouwd. Van een eenvoudige retrofit vervanging door LED lampen tot een complete nieuwe installatie van LED verlichtingssystemen, idealiter inclusief sensoren, wij bieden het breedste scala aan duurzame oplossingen van één leverancier."

De tweede generatie IndiviLED

De nieuwe generatie IndiviLED, voor het eerst gepresenteerd op Light + Building, is een duurzaam LED armatuur voor kantoortoepassingen met vervangbare componenten voor eenvoudig onderhoud. De nieuwe IndiviLED is het eerste EVERLOOP armatuur in het LEDVANCE assortiment. Achter dit innovatieve concept zitten armaturen met vervangbare drivers en LED modules: dankzij het modulaire ontwerp kunnen in de toekomst nieuwe sensoren en andere componenten worden ingebouwd. De LED module is robuust en werkt met SELV (Safety Extra Low Voltage), zodat vervanging zonder technische knowhow mogelijk is. Dit armatuur markeert ook de volgende evolutionaire fase van de door LEDVANCE gepatenteerde SCALE ontwerptaal en biedt verbeteringen in vele opzichten. De nieuwe generatie wordt naar verwachting in de eerste helft van 2023 gelanceerd met aan/uit-schakelaar, DALI- en sensorbesturing. In de tweede helft van 2023 zullen de eerste toevoegingen volgen met panel-, ZigBee- en
noodverlichtingsvarianten.

Afbeeldingen Downloads